מה זה בריאות הנפש

בריאות הנפש משפיעה על האופן בו אנו חושבים, מרגישים ומתנהגים; היא מעצבת כיצד אנו תופסים את העולם, מקבלים החלטות ומנהלים את השיקולים בכל הנוגע לאורח חיינו.

כאשר אנו מדברים על בריאות הנפש, אנו מדברים על יכולתנו לפתור בעיות ולהתגבר על קשיים. בריאות הנפש משפיעה ומשפיעה על מצבנו הנפשי, והיא משפיעה גם על מצבנו הגופני בכך שהיא משפיעה על האופן שבו אני חושב, מרגיש או מתנהג.

בעיות רגעיות בבריאות הנפש משפיעות על החשיבה וההרגשה של האדם

אם כי במידה פחותה ממחלות נפש קשות.

יש אנשים שיכולים להיות במצב נפשי ירוד לתקופה קצרה, אך דבר זה שונה מבעיות אשר מופיעות לטווח ארוך. לעיתים הדבר קשור בבעיות בריאותיות כלליות אחרות, אנשים הסובלים ממחלות קשות כמו סרטן, מחלות לב, סוכרת או סוכרת עשויים עדיין להיתקל בבעיות נפשיות.

אבל חשוב להדגיש שרק בגלל שיש לך מחלה או מצב העלול לגרום לבעיות במצבך הגופני אינו מבטיח שיהיה שינוי לרעה במצבך הנפשי – זה מאוד תלוי בנסיבות ובאדם עצמו.

יועצים לבריאות הנפש

וגם יועצים לתחמים כמו נישואין ומשפחה עוזרים לאנשים להתמודד עם אתגרי חיים ובעיות נפשיות באמצעות טיפול ודיבור.

לעומת זאת רופא בעל הכשרה רפואית יכול לטפל בבעיות נפשיות באמצעות טיפולים שונים או טיפולי דיבור אך גם לקבוע תרופות.

ככלל, אנשי מקצוע מאומנים המסייעים לאנשים לנהל בעיות חיים ו / או בעיות נפשיות אינם מעדיפים ישר להתחיל מתרופות אלא ינסו לפתור את המצב קודם באמצעות תרפיה טיפולית. אך ייתכן שבמקרים קשים יהיה צורך לפנות למומחה כגון פסיכיאטר, פסיכולוג או איש מקצוע רפואי מוסמך אחר לטיפול נפשי אינטנסיבי יותר.

אם יש לך חששות להופעת תסמינים של בעיות נפש, פנה לרופא שלך או לספק שירותי בריאות הנפש המקומי שלך, כגון פסיכיאטר, פסיכולוג או פסיכיאטר.
למידע נוסף אודות מה זה בריאות הנפש כדאי לבדוק ב- https://mental-care.org.il

תרפיה באמצעות שיחה הוא התהליך שבו אתה מדבר על חוויותיך, תחושותיך, מחשבותיך ורעיונותיך עם המטפל ומנסים לפתור אותם ולהבין אותם טוב יותר. 

הוא עשוי לשאול אותך שאלות כדי להעריך את שלומך ובמידת הצורך להפנות אותך לרופא מומחה לבריאות הנפש אשר מוסמך לרשום תרופות שיעזרו לך לדיכאון או חרדה.