מה השימוש העיקרי בקאנביס רפואי

יותר ממחצית מהחולים בארה"ב שמקבלים מריחואנה רפואית משתמשים בה כטיפול לכאב כרוני.

על פי מחקר חדש. בהתחשב בשכיחות ההולכת וגוברת של קנאביס רפואי והשימוש בו על ידי חולים, 3% מהרופאים הראשוניים (PCP) עומדים בפני יותר חולים המבקשים מידע אודותיו מאי פעם.

על פי המחקר שנערך לאחרונה, ולמעלה משליש מהם עומדים בפני לחץ מהמטופלים שלהם לכתוב המלצות לשימוש בקנאביס רפואי.
לעוד מידע בנושא של מה השימוש העיקרי בקאנביס רפואי וקאנביס רפואי יש לגשת לאתר alternativilm.com

מחקרים קודמים יותר שנערכו בשנת 2017 הראו כי כמעט רבע ממשתמשי הקנאביס ללא מרשם דיווחו על שימוש בקנאביס רפואי. 

למרות שהחוקים לגבי קנאביס רפואי משתנים ממדינה למדינה

אחוזי הדרישה לקבלת קנאביס רפואי דומים בכל המדינות. מדינות עם מתקדמות העבירו חוקים באמצעות ממשלותיהן כדי להכשיר את השימוש בקנאביס למטרות רפואיות. בנוסף, 12 מדינות העבירו חוקים נוספים המאפשרים לחולים לגדל, להחזיק ולהשתמש בקנאביס רפואי בפיקוח.

לגבי המצב בארצות הברית, הגידול והחזקה של קנאביס אמנם אינם חוקיים בארצות הברית, אך המדינה העבירה חוקים בכמה מדינות, כגון קולורדו, וושינגטון, אורגון, קליפורניה וושינגטון די.סי. המחייבות במפורש את השימוש בקנאביס למטרות מרפא.

הרציונל פשוט: שימוש בקנאביס רפואי נקשר לשימוש מופחת באופיואידים. מחקרים הראו כי מריחואנה רפואית יכולה לטפל ביעילות רבות מאותן מחלות אשר בצורה מסורתית דרשו שימוש באופיואידים אשר מובילים לתופעות לוואי קשות יותר.

יש לעשות הפרדה בין ההיבטים הרפואיים של קנאביס לבין ההיבטים שהופכים את החולים לחולים בעלי ביצועים גבוהים

ההשפעות האופוריות שחיפשו כל כך הרבה צרכני קנאביס למטרות נחשבות דווקא לתופעות לוואי לא רצויות ליישומים רפואיים.

היישום הרפואי העיקרי לשימוש בקנאביס הוא להקלת הכאבים במגוון מחלות כגון סרטן, אפילפסיה, HIV / איידס, סרטן כבד, מחלת פרקינסון או טרשת נפוצה – ולאפשר לחולים להיות בעלי תפקוד גבוה יותר.

עם זאת יש גם מחקרים אשר מציינים תועלות רפואיות במלחמה ישירה במחלות, מעבר להקלת הכאבים.

לרוקחים יש כעת אפשרות לחנך מטופלים ומרשמים אודות קנאביס רפואי, ולשתף אותם במידע עדכני אודות ניסויים קליניים הבוחנים את בטיחותו ויעילותו של קנאביס לטיפול במגוון מצבים רפואיים. מכיוון המדינות מאפשרות כעת שימוש בקנאביס רפואי, על בתי מרקחת להיות מוכנים להעניק טיפול תרופתי לחולים המשתמשים בקנאביס רפואי תוך כדי פעילותם במסגרת גבולות החוק.