קרדיט לתמונה Freepik

כשמגיעה העת לקחת משכנתא, מספיק חיפוש קל באינטרנט בכדי ללכת לאיבוד בין כל המושגים הלא ברורים, האחוזים, הריביות וכל מה שמרכיב משכנתא והופך אותה לחוזה התשלומים וההחזרים שלכם. מכיוון שמדובר בהלוואה גדולה מאוד שפרוסה למספר שנים די גדול, זוהי החלטה שלא מתבצעת בקלות ראש ויש לחשוב טוב טוב בטרם נכנסים להתחייבות כזו.

יועץ משכנתאות – כל מה שחשוב לדעת עליו

יועץ משכנתאות יכול לעבוד גם באופן עצמאי וגם כיועץ של הבנק, כאשר בבנק הוא לא באמת יועץ אלא איש מכירות מטעם הבנק. כאמור, ההבדל בין היועצים הוא שאחד משווק את משכנתאות הבנק ואילו השני מסייע ללקוחות להשיג את המשכנתא הטובה להם ביותר.

תפקידו הכולל של יועץ משכנתאות נע החל מסריקת חשבונות הבנק שלכם, תדפיסי החשבון, עם כמה הון אישי אתם יכולים להיכנס וכחלק מעבודתו גם יראה לכם את הסיכונים, יתלבט איתכם על תוכניות שונות ובסופו של דבר, יחד איתכם, ייצור את תמהיל המשכנתא שלכם וינהל עבורכם משא ומתן עיקש ומבוסס מול המערכת הבנקאית.

יתרון נוסף ליועץ משכנתאות הוא בעובדה כי יש לו את הידע לבחון את התוכנית שלכם גם לשנים הבאות והרחוקות, בעזרת ניתוח פיננסי וקריאת התחזיות בצורה הנכונה. כאשר יש לכם איש מקצוע שיכול להראות לכם איך תיראה התוכנית עד סופה, זה יכול להשרות בכם רוגע כאשר אתם יודעים לאן אתם הולכים ולא משוטטים בעלטה.

בכך שליועץ הפיננסי יש ידע כה נרחב בתחום המשכנתאות, יש ביכולתו לעשות בשבילכם את העבודה 'השחורה' ולוודא שכל הטפסים, כל המסמכים וכל ההוכחות שאתם צריכים בעבור קבלת המשכנתא יהיו קבילים ומוגשים בזמן. זוהי הטבה משמעותית בייעוץ משכנתא ויכולה לפתור אתכם מהרבה בלבול וכאב ראש.

המון אנשים נוטים לחשוב שמה שהבנק מציג הוא חד משמעי ושאין עליו עוררין. יועץ משכנתא יכול לגלות לכם שיש אפשרויות מיקוח, יש אפשרות לשנות את מה שמוצג ושעם המילים הנכונות ניתן לשפר את המשכנתא ולהפוך אותה לנוחה יותר להחזרה. הוא יכול להקל בריביות, בגובה ההחזרים ובכלל, לייצג אתכם מול הבנק כך שלא תרגישו מרומים או מופסדים.

יתרה מכך, רבים מיועצי המשכנתאות החלו את דרכם כנציגי משכנתאות בבנקים ולכן יש להם ידע נרחב עוד יותר כאשר מדובר ב'מלחמה' מול הבנק באשר למשכנתא שלכם. יועץ משכנתא שעבר לצד הלקוחות ומעוניין להשיג עבורם את העסקאות הכי טובות הוא מסוג היועצים שאתם רוצים לעצמכם עוד לפני שהתחלתם בהליך בקשת המשכנתא וכשאתם עוד רק בתהליך הרחרוח והלמידה.

יועץ משכנתאות הוא למעשה יועץ פיננסי, שמכיר ועוקב אחר תנודות המדדים השונים, מכיר את השינויים הקבועים החלים מדי חודש ויודע לנווט את דרך הלקוחות שלו להישגים בתחום הפיננסי הפרטי שלהם.

לסיכום,

יועץ משכנתאות הוא האדם שאתם צריכים יותר מכל כשמדובר במשכנתא שלכם ובעתיד שיבוא בעקבותיה. אם גם אתם מעוניינים לקבל ייעוץ מיועץ משכנתאות מוסמך כדי לקבל את המשכנתא האידיאלית עבורכם פנו אלינו לתשואות פיננסים ונשמח לעמוד לרשותכם.