חוזרים למסעדות: עיריית ראשון לציון תאפשר למסעדות ובתי הקפה להתרחב על חשבון המרחב הציבורי

ביום ראשון צפויות המסעדות לפתוח מחדש תחת מתווה שמגובש בימים אלו. על פי העקרונות המסתמנים, עיקר ההגבלה תהיה על ההושבה בפנים המסעדה. על רקע זה, עיריית ראשון לציון מבקשת לסייע לבעלי המסעדות ובתי הקפה ולאפשר להם להתרחב על חשבון השטח הציבורי הצמוד לעסק מבלי לשלם אגרה נוספת למשך שלושה חודשים. כל פנייה תבחן לגופה, כאשר הרחבת מקומות הישיבה תעשה מבלי למנוע או לחסום את דרכי הגישה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "בעלי המסעדות ובתי הקפה מותשים, חבולים ומיואשים מהמצב הקיים. אנחנו כעירייה ננצל את כל הכלים שבידנו כדי לעזור להם להרים את הראש ולהתפרנס גם תחת המתווה המחמיר. אנחנו שוקדים על יוזמות נוספות שיקלו על בעלי העסקים בעיר שהם מנוע הכלכלה העירוני. אני קורא לכל האזרחים לגלות סולידריות ולתמוך בהם".

בתי עסק אלו מוזמנים לפנות לאגף רישוי עסקים בכתובת מייל asakim@rishonlezion.muni.il​ וכל בקשה תיבחן לגופה באגף הרישוי והתכנון. נזכיר כי לאחרונה, פנה ראש העירייה לשר הפנים בבקשה לתת עדיפות לעסקים מקומיים במכרזי העירייה. כמו כן, העירייה הקימה פלטפורמה באתר העירוני המאפשרת לבעלי עסקים מקומיים לפרסם עצמם באתר ולהציע את שירותיהם ומוצריהם כולל שירות משלוחים ונעשה חיבור בין בעלי העסקים ליועצי מעוף בנושאים כמו קבלת מענקים, הלוואות בערבות מדינה לעצמאיים, קורסים וקבלת יעוץ עסקי בתחומי שיווק, פרסום , מימון ורכישת מיומנויות חדשות. המטרה היא להנגיש לבעלי העסקים כלים שישפרו את התנהלותם והתמודדותם במהלך המשבר ולהכין אותם ואת עסקיהם ליום שאחרי.

מסעדו
מסעדות צילום עט תקשורת